Twój sukces naszym celem
Marketing internetowy to promocja towarów i usług, docierająca zarówno do bieżących, jak i potencjalnych klientów. Promocja ta jest prowadzona online, przy użyciu narzędzi internetowych i może obejmować sprzedaż, reklamę, budowanie wizerunku marki, badania marketingowe oraz obsługę klienta. Poprzez marketing internetowy można wspierać swoje bieżące działania w tej dziedzinie. Internetowe narzędzia marketingowe - takie jak poczta elektroniczna i listy wysyłkowe, reklama online, biuletyny elektroniczne, programy lojalnościowe, werbunkowe i stowarzyszeniowe oraz dobrze zaprojektowany serwis internetowy - pozwalają na bardziej interaktywną komunikację, niż tradycyjne metody promocji.
Przykładem marketingu internetowego jest:
- reklama graficzna (display), a w ramach tego np.: reklama banerowa – reklama graficzna, zwykle w formie wydłużonego prostokąta, który jest umieszczany w górnej części serwisu internetowego lub billboardy, megabanery rozwijane lub pływające
- e-mail marketing – czyli reklama przesyłana na skrzynki e-mailowe, może przybierać formę jednorazowej wysyłki czyli e-mailingu bądź wysyłki powtarzalnej czyli newslelttera,
- reklama w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Youtube,
- marketing partnerski, czyli umieszczanie reklamy na stronie internetowej partnera,
- remarketing, czyli ponowne kierowanie reklamy do użytkownika, który już raz odwiedził stronę, jednak nie wykonał pożądanej akcji.